Jak Pocophone F1 zrewolucjonizował rynek smartfonów?

0
165

27 sierpnia 2018 odbyła się światowa premiera przełomowego smartfona – Xiaomi zaprezentowało w Paryżu Pocophone F1 – zabójcę flagowców. Tak właśnie został zareklamowany największy hit 2018 roku. Wielu zaintrygowała niezwykła cena smartfona – 20 tysięcy Rupi, czyli około 1100zł, za flagową specyfikację.

Czym jest Pocophone F1?

Wielu zaniemówiło, gdy Xiaomi zaprezentowało cenę smartfona na sam koniec wystąpienia. Twórcy przede wszystkim skupili się na 3 aspektach, projektując ten smartfon: wydajność, bateria, aparaty. To urządzenie, które posiada Snapdragona 845 i aparaty pochodzące z flagowego Mi 8, oraz baterię Litowo-polimerową o pojemności 4000 mAh. Pocophone F1 ma przekątną wyświetlacza IPS 6,18″ oferując obraz w Full HD+. Telefon zapewnia nam najnowsze standardy łączności, w tym Bluetooth 5.0, natomiast kości pamięci wykonane zostały w technologii UFS 2.1. Smartfon działa ultra płynnie, nikt się nie spodziewał bezzwłocznego otwierania tak zasobożernych aplikacji jak Facebook, Youtube, PubG, na raz! Urządzenie posiada 6GB pamięci RAM, co jest odpowiednio dostosowane dla procesora tej klasy. Telefon został stworzony tak, by bez problemu dokonywać w nim napraw takich jak: wymiana baterii, wymiana szybki, czy wymiana wyświetlacza.

Jak Xiaomi zagrało na nosie recenzentów

W dniu premiery, wielu recenzentów bardzo krytycznie podeszło do hasła reklamowego tego smartfona. Stało się tak, ponieważ telefon wyszedł z wieloma niedoróbkami, co mogło powodować konieczność naprawy Xiaomi.

Po pierwsze, telefon uniemożliwiał oglądanie materiałów na Netflixie w jakości HD, a powiadomień nie wyświetlał na belce powiadomień za sprawą sporego notcha. Po drugie, aparat nie nagrywał materiałów tej samej jakości, co flagowy Mi 8, mimo że zainstalowane miał te same sensory. Dzisiaj już zapomnieliśmy o tych problemach. Xiaomi zapewnia comiesięczne łatki systemowe, w których od pół roku sukcesywnie łata dziurę za dziurą. Nie bez powodu klienci kupili Pocophone F1 700 tysięcy razy w ciągu 4 miesięcy! Xiaomi po kilku latach poszło śladami Oneplusa, pokazując, że dobry smartfon nie musi być drogi. Miejmy jedynie nadzieję, że sukces Pocophone F1 nie wpłynie na dalszą politykę marki, tak jak to było w przypadku kolejnych edycji OnePlusa, które mocno drożeje z każdą kolejną edycją, osiągając dwukrotnie większą wartość, niż pierwszy model. Możemy odnieść wrażenie, że Pocophone F1 ożywił rynek smartfonów, podobnie, jak zrobił to swego czasu OnePlus.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here